יום שישי, 29 באוקטובר 2010

נשים אמיתיות

אני נוטה שלא לפרסם הרבה פוסטים. אני לא יודעת למה הכמות צנחה ככה, אבל אני מייחסת את זה לשינויים חיוביים יותר ופחות בחיי(-:
נורא רציתי לכתוב על איטליה, אבל המושג הזה שיגע אותי.
הלכתי ובדקתי מיהן אותן נשים אמיתיות?!
בזמן האחרון יש באזז סביב המושג "נשים אמיתיות". אז מיהן אותן נשים אמיתיות אתן שואלות?!
אז ככה, אותן נשים אמיתיות הן אותם נשים שמעל מידה 42... אכן כן. "סטייליניג לנשים אמיתיות" "בגדים לנשים אמיתיות"
"תביאו דוגמנית שהיא אישה אמיתית".
כל מי שמתחת למידה 40-42 היא לא אישה אמיתית. אני, אני לא אישה אמיתית. החיים שלי קלים כאישה מזוייפת.
הרבה מאוד אנשי מקצוע משתמשים במושג הזה - האמיתי, הנכון.
הרי חמוקיים, קימורים, חזה ות*ת יש רק לאותן נשים מפוארות ואמיתיות. לשאר אין את זה.
אותן נשים אמיתיות שמעודדות נשים אמיתיות אחרות מתלבשות כאילו היו נשים "לא אמיתיות" רזות מאוד מאוד.
אותן נשים אמיתיות יוצאות כנגד בגדים שכביכול מכוונים אליהן. שהרי נשים לא אמיתיות לא לובשות טוניקה (?!) ביום יום, לא מעיזות לצאת בשמלות שחורות (?!) ובטח שלא בבגדים רחבים(?!) וכמובן שלא מעיזות ללבוש טייטס (?!) הבגדים האלה באו לדכא את "הנשים האמיתיות". הן לא יעיזו להתפס מתות בפרטי לבוש אלו! פרטי הלבוש הללו מעליבים את הנשיות שלהן.
שכן כל אישה מתחת למידה 40 יכולה לרכוש בגדים בכל מקום בו היא רוצה! חצופה. בושי וכלמי לך אישה קטנה שכמותך. עמדי בפינה ותשתקי. יותר מזה - עמדי לך בפינה ותאכלי - תאכלי כדי שתיהי אישה אמיתית בסוף. כי אישה אמיתית אוכלת מה שבא לה.
אישה אמיתית שקונה שמלות (טוניקות בהגדרה) קצרצרות מדיי כי *לה* מגיע! היא אישה אמיתית. אותה אישה שתדחס בכוח, שתחנק בג'ינס צמודים מדיי, בחולצה הדוקה מדי הכל כדי להרגיש שלה הזכות לעשות מה שהיא רוצה לא משנה מה.
ואכן, יש לה. לכל אישה יש את הזכות לרכוש מה שהיא רוצה. להתלבש איך שהיא רוצה ולהגיד מה שהיא רוצה.
זכותי גם לא לאהוב מה שהיא לובשת, בין אם היא מידה 42 או 36, הזכות לא לאהוב את הבגדים עומדת לי ככל זכות אחרת.
אני אישה לא אמיתית. אני בחורה ממוצעת, לא קטנה, לא גדולה. אני לא אישה אמיתית כי אני לא עונה על ההגדרה. כמה נורא לקום בוקר אחד ופשוט לגלות את זה. זה כאב...D-:
*נכתב לא בכעס, בהמון הומור ובהמון כבוד ואהבה. אני לא שונאת נשים...בחיי.
אני מניחה שהפוסט הבא יעסוק ב"סטייליסטית קווים לדמותה", כי כולנו סטייליסטיות (וזה יקירותי הסטיקר החדש לי לאוטו!)

11 תגובות:

VanityGirl אמר/ה...

אני חושבת שהמחאה נגד טייטס, טוניקות ובגדים שחורים היא תוצר של מציאות שבה לנשים ממידה מסוימת בפריטים אלה פחות או יותר מתחיל ונגמר ההיצע. זה מה שמקומם ומדכא. ההגבלה מראש לפריטים מסוימים שכביכול מיועדים לך היא בהחלט דבר שאני יכולה להזדהות איתו. ההידחסות הנואשת לג'ינס הלא מתאים נובעת לעתים מהיעדר ג'ינסים במידות ובגזרות המתאימות שיחמיאו לגוף לא דק.
כאישה במידה 34 אני יכולה להעיד שלפעמים יש לי בעיה למצוא בגדים כמעט כמו לנשים "אמיתיות". ישנן חנויות שאני בכלל לא יכולה לקנות בהן, אבל המצב שלי היום לא רע וברוב המקומות אני מסתדרת. לפני 15-20 שנה, לפני חדירת הרשתות הבינלאומיות, אשה במידות שלי כמעט בכלל לא היתה יכולה לקנות בגדים אלא צריכה להסתפק בחנויות לבגדי ילדים או לנסוע לחו"ל. אני זוכרת את עצמי בתור נערה גבוהה עם מידות קטנות במיוחד נאלצת ללבוש בגדים עם שרוולים קצרים מדי אם רציתי שהמידה תתאים לי בהיקפים. אם רציתי שהשרוולים יכסו הייתי צריכה להסתובב עם בגדים שגדולים עלי בכמה וכמה מידות. במציאות האופנה של היום הרבה יותר קל לנשים כמוני למצוא בגדים מאשר בעבר. אני מניחה שתביעתן של הנשים ה"אמיתיות" היא שהמציאות האופנתית תשתנה גם לטובתן כמו שהיא השתנתה לטובת הנשים הרזות.
גם אני בעבר התקוממתי כנגד ההבחנה "נשים אמיתיות", אבל היום אני מבינה שהיא לא באה כדי לגרום לך ולי להרגיש כנשים מזויפות, היא קיימת משום שזוהי תביעתן של נשים מלאות להכרה בקיומן. איש אינו מטיל ספק בנשיותן של נשים רזות או ממוצעות. כולם מעצבים להן בגדים והמבחר שלהן הוא אינסופי. אלה שלא התברכו בנתונים שעולם האופנה אוהב זוכות להתעלמות גורפת במקרה הרע או לטייטס וטוניקה במקרה הטוב. אני יכולה להבין למה נשים כאלה יעמדו על כך שהן "נשים אמיתיות". לא כדי לטעון שכל מה שהוא לא הן מזויף, אלא כדי לומר "אנחנו אמיתיות לא פחות" מאחרות שזוכות לייצוג טוב יותר, למגוון אינסופי ולזכות לבחור.

חן אמר/ה...

קודם כל תודה ורד על ההתייחסות הארוכה(=:

את מאוד מאוד צודקת.
העניין הוא שהמונח הזה הוא נוראי בעיניי.
לכל אשה יש בעיה לקנות בגדים. את במידה קטנה, אני במידה ממוצעת - ועדיין קשה לי. מכנסיים אני בקושי מוצאת למשל.
ככה שהבעיה היא לא מנת חלקן של אותן נשים בלבד.

אני נתקלת בהמון נשים אמיתיות שנדחסות לג'ינס כי הן חושבות שזה יפה.

אומנם אין הרבה היצע לנשים במידות גדולות יותר. זה בעיה. זה מאוד נכון שהבדים לפעמים נוראיים, אבל לייקרה היא לא ידידתה הטובה של האישה הממוצעת גם כן.
יש זלזלול בפלח שוק נשי לדעתי. המידות מוזרות, לא אחידות וגם האיכות.

הביטוי נשים אמיתיות פשוט מרתיח אותי.

VanityGirl אמר/ה...

זוהי בעיה ידועה שרמת האיכות בתעשית האופנה ירודה הרבה פעמים, הגזרות לא מחמיאות והבדים לא איכותיים, וזה נכון שלא רק נשים במידות גדולות נופלות קורבן לעניין הזה אלא גם נשים ממוצעות. יחד עם זאת - עם כל הקושי למצוא בגדים בכל המידות, למידות גדולות קשה יותר. זו עובדה שקשה להתווכח איתה, לכן בעיני אין טעם להשוות נשים במידות גדולות לנשים רזות וממוצעות ולטעון שלכולן קשה למצוא בגדים. גם אם זה נכון שכאשה ממוצעת את מתקשה למצוא בגדים, הרי שאם את במידות גדולות זה לפעמים כמעט בלתי אפשרי.

ולגבי נשים אמיתיות שנדחסות לג'ינס כי הן חושבות שזה יפה וגו' - טעם רע, חוסר טעם או היעדר מודעות זה דבר שאפשר לראות אצל נשים (ואנשים) בכל המידות. זה בהחלט לא מאפיין של נשים במידות גדולות,

חן אמר/ה...

ממש לא מאפיין של נשים במידות גדולות. ממש לא.
אם זה משתמשע מדבריי זה לא היה העניין.

אני חושבת שיש בעיה גם של ציפיות מהשוק בתחום המידות הגדולות.

Sharona R - שרונה ראובני אמר/ה...

מה שאת מתארת דומה מאד לשמנאצית - המקבילה השמנה לפמיניסטית לוחמנית, כלומר כזאת שזועקת שהיא שמנה וטוב לה, שמנות הן בריאות וכולי וכולי.

אישה אמיתית משמש אולי כיופמיזם לשמנה, אבל בינינו - כולנו נשים אמיתיות. אפילו טרנג'מדרים, לתפיסתי, הם נשים אמיתיות אם הם רוצים להתפס ככאלה.

חן אמר/ה...

אבל האם שמנאצית זה גרוע כמו אשכנאצית?!

דווקא אני מכירה בחורה שמנה...או שמא גדולה שכל הזמן זועקת שטוב לה. היא חרטה על ליבה את סמל המאבק להחדרת מהפכת השמנות ובלה בלה בלה.
אותה בחורה - עוסקת מטורפת בספורט על מנת לרזות. שומרת דיאטה מטורפת - כדי לרזות וכל הזמן מקשקשת כמה היא "נהדרת שמנה ויפה" וכמה היא אישה אמיתית...
מזעזע.

אוי...שמנאצית זה חזק!

הרמוני רוט שבתאי, מאפרת יצירתית אמר/ה...

אני חושבת שכל אישה היא אמיתית.
אין ספק שלנשים רזות יש מבחר הרבה יותר מגוון ואדיר, בייחוד בארץ.
אני שייכת לנשים השמנות (מידה 50)
כל אחת צריכה להכיר את מבנה הגוף שלה והבגדים שמחמיאים לו וחוסר טעם הוא בהחלט לא נחלת שמנות בלבד.
אבל יש דברים שנראים טוב רק על רזות- כמו למשל התל אביב שיק- השכבות של הבגדים הלא מותאמים שעובדים רק על בנות עם אופי מסויים- אבל אם אני אלבש אותם בהיותי אישה גדולה אני אראה זוועה חיה.
כדי להיראות טוב אני צריכה ללבוש בגדים שהם יותר מושקעים מבחינת קומבינציה מאשר הרבה נשים רזות- אני לא יכולה פשוט לזרוק על עצמי משהו אחרת אראה רכמו מישהי שברחה מאישפוז על רקע נפשי.

ובאופן כללי אני חושבת שיש המון זלזול בתעשיית האופנה כלפי הצרכניות הסופיות (כלומר הלקוחות)- מבחינת גזרות ועוד בחינות רבות, אבל זה כבר נושא לדיון אחר כמובן.
סליחה על הקדיחה. יכול להיות שפשוט נשים גדולות (כמוני למשל) מקנאות בנשים רזות וזה עשוי לצאת במגוון דרכים יצירתיות. כידוע אדם לאדם זאב- אבל אישה לאישה נחש. פעמים רבות....

מיכל אמר/ה...

הבעת במילים את מה שאני חשה כבר זמן רב !!

כל העניין הזה של "אשה אמיתית" רומז שישנה קטגוריה נוספת של נשים לא אמיתיות...

מאוד מרגיז אותי הטרנד של התייחסות אל נשים רזות כאל "לא אמיתיות". אני אמיתית, ולא חסר לי כלום כדי להיות אשה.

התחושה שלי היא שחוסר בטחון של נשים מסויימות בעצמן גורם להן לחשוב בצורה של "נשים אמיתיות" ולא אמיתיות.

חן אמר/ה...

הרמוני - שמחה שהגבת קודם כל (-:
גם אני, אם אלבש את מה שקראת תל אביב שיק - אראה כאילו ברחתי מגהה בריחה נועזת. זה מתאים למעט מאוד בחורות לדעתי. ואלה שעושות את זה עושות את זה בגאון רב. כל אישה צריכה להכיר וללבוש גזרות קצת יותר מתוחכמות מסתם סמרטטת טוטאלית לדעתי.
הזלזול הזה הוא כאילו באינטיליגנציה של הנשים בכללותן. פשוט ככה.


מיכל יקירתי - פחדתי מאוד לכתוב את הפוסט הזה, כי הרגשתי שאני נכנסת למקום לא בטוח כל כך. אני בחורה ממוצעת, אני שונאת כשנשים אחרות מזלזלות בי, או שהמיתוג הזה של "נשים אמיתיות" מופנה כלפי פלח שוק שהוכרז כאמיתי ונכון, יכול להיות שזה נובע מחוסר בטחון.
האמת, שאני חושבת שזה נובע מניצול של אנשי מקצוע מסויימים שמנסים לבנות קריירה על גבן של אותן "נשים אמיתיות" שהן כביכול במצוקה מבחינת הלבוש. אז כדי שירגישו טוב מצאו להן שם...אני הייתי נעלבת.

Shlomit Migay אמר/ה...

מגה לייק!
:.))

דוגמניות יפות אמר/ה...

כן יש קשת רחבה של נשים ככה שאי אפשר להגדיר