יום שבת, 9 בינואר 2010

זה כל כך משומש, וינטאג'.

במקום ראשון ברשימת המבוקשים והמשומשים של התקופה האחרונה נמצא המושג הנחשק : וינטאג'. כל דבר שרוצים לשווק טוב, רצוי לשים עליו תווית עם אותיות קידוש לבנה "וינטאג'" הכל וינטאג'. אבל מה זה וינטאג'?! אז ככה, כל פריט שגילו עולה על שניים וחצי עשורים ייחשב לפריט נחשק מסוג זה. בדרך כלל מדובר על ביגוד, תכשיטים ייחשבו לוינטאג' משובח לאחר מאה שנה בערך. אם נחזור לבגדים, אז קיים הבדל בין וינטאג' ליד שנייה. אבל פריט וינטאג' איכותי הוא פריט חדש ולא משומש. ככה שיד שנייה הוא יד שנייה - לעיתים סתם ישן ומשומש. אבל התווית והמחשבה על רכישת שמלה ב-10 שקלים שהיא לחלוטין וינטאג' מדליקה אצל הרבה נשים נורה של רכישה מוצלחת. פריטי וינטאג' יהיו גם מיוחדים יותר. ככה שגם פריטים משנות ה-80 וה90 נכנסים להגדרה. הבעיה היא שבשנים הללו נכנס עוד ועוד ייצור המוני של בגדים במזרח. מה שגורם לאיכות לרדת ולפריט להיות לא מיוחד בעליל. אני לא אוהבת להכליל, אבל בעידן שחנויות יד שניה נהיו דבר אופנתי, המושג הזה התעמעם עד כנעלם. היום כל ילדה בת 16 מתהדרת בחגורה יד שנייה שזוכה לכינוי וינטאג' כאשר היא נשאלת מאיפה הגיע הפריט. בארון האישי שלי אני מחזיקה מספר פריטים כאלה. לאו דווקא לשימוש עצמי כמו השאלה להפקות. בארון יש לי מספר פריטים שהיו של סבתי, וימטאג' אמיתי (אחחח מושג משומש ) חלקם חדשים עם האתיקט. הפריטים לרוב משנות ה-40 ומעלה. דברים מקסימים שאין למצוא בשום מקום במצב חדש. ישנו גם בולרו מקסים שנרכש לפני כ-30 שנה בשוק בירושלים בסגנון בוכרי שהוא רקום בעבודת יד שהיה של אימי. המושג הזה כל כך מאוס, טחון, מרגיז שקשה לעבור יום בלי לשמוע אותו! הכל גם נהיה ב"בסגנון" וינטאג'. איכשהו , זה תמיד עובר ממש בצומת הרחוקה מאוד מצומת וינטאג'. זה אף פעם לא נראה נכון, טוב או מקורי, זה בד"כ נראה סתמי. קיטרתי או לא קיטרתי?! קיטרתי! בהמשך אצלם חלק מהאסוף שלי ואעלה בפוסט נפרד. שבוע טוב! וינטאג' או לא וינטאג'?

6 תגובות:

yafutoo אמר/ה...

LOL
מישהי במרמרת קשה היום אה?!
קרעת אותי!

חן אמר/ה...

דווקא המצב רוח בשחקים, אני והסינוזיטיס "באק טו באק" (-:

לירז אמר/ה...

מסכימה איתך שהמושג כבר לעוס ביותר, אבל אני אישית התחברתי לסגנון רק לאחרונה ולכן עדיין מתלהבת מאוד מבגדי וינטג'.אני חושבת שהם ייחודיים וניתן ליצור בעזרתם שילובים מעניינים. בינינו, כמה כבר אפשר לחדש באופנה, חייבים לחזור אחורה ולשחזר עשורים קודמים.. שיהיה שבוע נפלא!

חן אמר/ה...

וינטאג' זה אכן משהו ייחודי ובהחלט ניתן ליצור ישלובים מענינים ביותר.
הבעיה היא שהכל לעוס ומאוס...
אני בטוחה שאפשר לחדש קצת באופנה, אבל לעשות מכל דבר וינטאג' או סגנון וינטאג' הורס את הייחוד של הפריט, לא?

שיקסע אמר/ה...

הו, נשימתי נעתקת מהשמלה!

Dana (MODAna) אמר/ה...

אלוהים! זה מזכיר לי בדיוק, בדיוק תגובה שפרסמתי אצל מישהו בדיוק באותו נושא--- נדמה לי שהיא כתבה על חנות וינטג' "במחירים הוגנים" באיביי, ופשוט התקוממתי. זה משומש! מחיר הוגן לבגדים משומשים, זה אם הם הכי מהממים בעולם, לא אמור להיות 70% ממחירם המקורי!
במיוחד לא נעליים.
בעע.
וינטג', אעלק.