יום שני, 28 ביוני 2010

סליחה, יש לכם מידות?

זו השאלה החדשה שלי כשאני נכנסת למיני "בוטיקים" וחנויות.
היום הסתובבתי שעות ברחבי ת"א על מנת לעזור לאחותי (להלן: קלפטע) לרכוש את השמלה למסיבת הסיום (מאורע חשוב לכל הדעות).
כל חנות "בוטיק" שדרכנו בה הייתה עמוסה בפריטים צבעוניים ומתומחרים להפליא. כל חנות מייבאת מהמזרח (סין, יפן) וטוענת שהם הם המקוריים, הלוהטים העכשווים והמתומחרים.
חשקה נפשי במכנס - "סליחה, יש מידה m?" ללא ספק מידה נורמטיבית. התשובות הגורפות היו "לא מתוקה שלי, כל החנות זה וואן סייז. יש רק כמה פריטים בודדים שמגיעים ב2 מידות".
עוד חנות. אותה תשובה. עוד חנות. אותה תשובה.
כיוון שקלפטע מאוד רזה, אין לה שום בעיה למצוא וכל מה שהיא לובשת נראה עליה מיליון דולר.
אני, לא בחורה שמנה, לא רזה, ממוצעת לחלוטין. לא נכנסת בשרוולי החולצה, לא רוכסת את הרוכסן שבמכנס וכמובן שאם החולצה העזה להיות מכופתרת, גם הכפתור לא נסגר.
עוד חנות (ידועה חבר'ה) מכנס בגזרת הרמון. מדהים. רוצה. מוכנה לשלם את המחיר המופקע על הבד הזול (אך ההדפס היה משגע) וכמובן "וואן סייז, יהיה לך קטן מותק".
בעודי מתלוננת (אחותי ואמא שלי קוברות עצמן ברצפה תוך כדי) נכנס מנהל החנות/רשת/אלוהי החנות. שמע אותי מתלוננת ואמר לי שהישראליות מאוד קטנות, לכן הכי הגיוני להביא סחורה מהמזרח - גם שם הן קטנות כמונו, הישראליות הכחושות. נטולות הציץ והאגן. כמובן שהוא אמר לי שיש דברים במידה שלי ואז עשה מעשה. שלף מהקולב (לאחר חיפוש ממושך) שק תפוחי אדמה מסאטן צהוב זוהר! את השק מהדקים לגוף בעזרת חגורה (כך הסביר לי) והנה , בדיוק למידותייך.
ה-ל-ם! טוב שלא הוציא משהו כעור יותר שגזור כטוניקת אובר סייז עצומה.
שאלתי שוב, אם יש סיכוי שהמכנס יגיע, אני מאוד רוצה אותו. תשובה: את מוזמנת לחפש במקום אחר, לא תמצאי כי זה ייבוא שלנו (ושל עוד 5 חנויות לפחות שתופסות טרמפ על המכולה) אבל, את תמיד יכולה לפרום את הגומי (כן - מכנסיים עם גומי למעלה והן עדיין פיציות) להשחיל אחד חדש ואפילו להוסיף חתיכת בד שחור כדי להרוויח כמה סנטימטרים.
הנהנתי לשלום ויצאתי בכעס לרחוב. בחום.
מי שמכירה אותי יודעת שאני לא בחורה גדולה במיוחד או קטנה במיוחד, אבל זה עבר את הגבול. אני יודעת שהכי זול לייצר מידה אחידה וכמובן שהכי זול לייבא מהמזרח, אבל קיבינימאט - התחשבות באלו שעברו את מידה 32? אפשר?!
בנימה אופטימית, אחותי מצאה את שמלת הנשף שלה. לא מגונדרת אבל נהדרת. וואן סייז. באותה חנות בה יעצו לי כיצד אני מרחיבה את המכנס ב- 3 שלבים פשוטים.
לחנות, למוכר ולצוות שלום.
בגרות לשמה.

24 תגובות:

marjorie morningstar אמר/ה...

אני לא מאמינה שככה הם הגיבו לך.
"בוטיקים" עאלק. אין לי ספק שביפן\סין\תאילנד אני אמצא את הפריט בייצור המוני, בעשירית מחיר ואולי אפילו בשלל מידות

חן אמר/ה...

תראי, מבחינתו הוא היה בסדר. הציע לי איך לשפר את הפריט (-: להתאים למידותיי העצומות.
וברור שבמזרח אני מוצאת את זה בכל חור. כל החנויות האלה מלאות בשמלות ebay הרי.

נעלולה אמר/ה...

מתלבטת אם לצחוק, לבכות או שניהם. ממש קטנטנות אנו הישראליות. סתם המלצה לגבי השמלה: הזמינו באיביי בשקל שמונים והצרו בעוד 25 אצל תופרת. חסכוני ונהדר.

גילי אמר/ה...

המדהים הוא שיש לבוטיקים האלו גם הנמקות שאמורות להצדיק את התופעה. בסופו של דבר הן אפילו מצליחות לגרום לך להרגיש לא בסדר שבכלל שאלת...

Noa Raviv אמר/ה...

חחח אני לגמרי עם נעלולה! מצחיק ועצוב כאחד... האמת שאני ממש מבינה את תלונותיך, ללא קשר למידתי וגם לחנויות הנלוזות הללו, זה נראה לי מונח כל כך מטומטם וואן סייז. גם מעצבים ישראלים עושים פריטים כאלה, אמנם לרב כאלה מגומי או טריקו אבל בכל זאת- אם כוונת המעצב היתה שהפריט ישב באופן מסויים על לקוחה- זה פשוט לא יכול לקרות כשיש מידה אחת, אפילו אם כולן יצליחו להיכנס לתוכו...

חן אמר/ה...

שרון - זה היה מצחיק פעמיים, אחר כך נהיה לי שחור בעיניים. את יודעת שהיה לי יום עמוס (-:

גילי - מה זה רע?! כמו פולנייה לבד בחושך. ככה רע הם גרמו לי להרגיש בהתחלה.

נעה - שנקר ממש שאבו אותך אה? D-:
אני פשוט חושבת שכשמביאים מהמזרח - זה מתאים למזרח. כשמעצב ישראלי עושה וואן סייז - הוא עושה את זה עבור מישהי ספציפית. הדוגמנית מידות שלו.

רחלי אמר/ה...

אני בשוק מהתגובה של מנהל החנות. אנחנו? הישראליות? קטנטנות? באיזה סרט הוא חי בדיוק? וטוב שלא הציע לך לתפור את המכנסיים בעצמך. טמטום היסטרי.

חן אמר/ה...

היי רחלי - (-: אני בטוחה שזה היה השלב הבא. תפרי אותם לבד!
וכן, הוא חי ככל הנראה בתוך החנות שלו. שם המוכרות, אגב, קטנטנות.

Haboleshet אמר/ה...

לאור האמור לעיל אני חושבת שהם פשוט הציעו לך לתפור לעצמך את המכנסיים ואת החולצה. אז למה לשלם להם על העבודה אם גם ככה את מיישמת את כל "הטיפים" שלהם בעצמך? :-P

חלם!

חן אמר/ה...

בולשת - האמת, אני חייבת ללמוד לתפור כמו שצריך כבר. אבל יש לי הרגשה שמכנס בגזרת הרמון עם עודף בד גדול עליי בשלב זה (-:

Sharona R - שרונה ראובני אמר/ה...

עלוב, מרתיח ועצוב. בפרט שה"בוטיקים" האלה מוכרים תוצרת סינית או תאילנדית שאפשר לקנות בחמישית המחיר באיביי.

חן אמר/ה...

שרונה - זה לא שהם לא אומרים את זה. הם אומרים שזה מהמזרח. בגילוי לב. אבל זה מה שיש כרגע, כולם מביאים אותם דברים מהמזרח, זה אופנתי זה טרנדי זה לרזות סקיניות לחלוטין בלבד (או לחסרות מודעות עצמית לחלוטין)ואנשים קונים.
עובדה - אחותי קנתה. היא בת 18 והיא שדופה. וזה אפילו נראה טוב.
הבאסה זה התמחור. מילא לשלם פרוטות על זבל. אבל משכנתא?!

קרן אמר/ה...

אני לא נכנסת לחנויות האלה, מהסיבה הפשוטה שהכל שם פטיט. כנראה שכולנו הפכנו לצרפתיות ולא שמנו לב בכלל, כל הישראליות בעלות מבנה קוקטי ופצפון.
אנחנו בעצם מנייטורה של אישה, עוד מעט יניחו אותנו בויטרינה :)

אם את לא נכנסת לבגדים שלהם, מה אני אגיד?

VanityGirl אמר/ה...

זה אחד הסיפורים ההזויים ביותר שיצא לי לשמוע מזה זמן רב.

חן אמר/ה...

קרן - מה זה קוקטי? הסיבוב ברחבי ת"א אכן העלה בידי ממצא שכזה - עם קטנטןD-:

גב' ואנטי - הסיטואציה הייתה לא פחות מהזויה מאוד. מאוד. (-:

Mor אמר/ה...

לא מבינה על מה ההיסטריה והמהומה. חדש לכן שמייבאים בגדים מהמזרח במידת וואן סייז? זה קורה כבר שנים.
מה כל כך הזוי בזה?
וברור שהמנהל ינסה לספק אופציות חלופיות, אפילו אם הן מטומטמות במקצת. זכותו כמו שזכותכן לא לקבל את זה.

חן אמר/ה...

מור - זה הזוי. לחלוטין הזוי. הזוי שזה מתומחר ככה. הזוי שזה נראה לגיטימי, והחלופות שהמוכר הציע הזויות עוד יותר. לפחות לדעתי D-:

Odeliaa אמר/ה...

איכס!

חן אמר/ה...

אודליה - מיצית את זה טוב (-:

yafutoo אמר/ה...

רחלי-אני אגיד לך באיזה סרט הוא חי: הוא חי במשולש שינקין/קינג ג'ורג'/רוטשילד ורגיל לחברה מהברנז'ה שחיים על קוק 24/7, לכן הוא בטוח שכולן דומות לאשה התל אביבית מהאזור הזה.
אידיוט רפה-שכל!
חני-אני לא מאמינה שעוד קניתם אצלם בחנות...חצופים! אחרי תסריט הזוי כזה הייתי קונה לאחותי שמלה בכיכר המדינה ובלבד שלא תתרום לחגיגת הטימטום הזו!!!
את? גדולה??? אז מה אני? הר אדם???

חן אמר/ה...

יעל - שכלת את דיזנגוף! צפון דיזנגוף המתפתח... כן, קנינו לה שם. אחרי יום שלם בחוץ בשמש רק רצינו שהיא תקנה. מה גם שהקלפטע לא צריכה לשלם על העקרונות שלי כשיש נשף מחר (-: העיקר שיצאה מרוצה ושזה מחמיא לה.
נראה לך שבכיכר המדינה המצב שונה אגב? לא לא לא...מניסיון (-:

orly אמר/ה...

מסכימה עם מה שנאמר מעלי שאת השמלות/חולצות/מעילי וון סייז שמוכרים בחנויות סטייל ק', ניתן לרכוש באמצעות אייביי ב20 שקלים כולל משלוח.
לי יש את הבעיה ההפוכה עם החנויות האלו.
אני לא פצפונת שמשתחלת לבגדים של פוקס קידס, אני מידה 36 עם גזרה נשית, חזה בינוני ועדיין קרה לי המון שנכנסתי לחנות כזו, נדלקתי על שמלה שנראתה נפלא על הקולב ולאחר מדידה התאכזבתי לגלות שהיא רחבה בכל המקומות שבהם אמורה להיות צמודה או סתם לא יושבת טוב על הגוף/עם קפלים בגב וכו' וכו'.
כל הרעיון של וון סייז יכול להיות תקף אולי אולי לטוניקות/חולצות טי רחבות, אבל שמלה מובנת מבד קשיח שאמורה לשבת בול על הגוף בוון סייז?? מה זה העצלנות הזו??

אנונימי אמר/ה...

מגוחך לגמרי במיוחד כשהתירוץ הוא הבחורות בארץ דומות במידות לבחורות מהמזרח. אמממממ לא?!?!?! אני בחורה רזה לכל הדיעות אבל אי אפשר לטעות ולחשוב שאני מהמזרח. נו באמת. ובטוח שאנחנו גם שטוחות כמוהן בכל הכיוונים... בגלל זה לא מצאתי בגד ים אחד לרפואה כשהייתי שם.

חן אמר/ה...

היי אורלי - וולקאם - מידה אחידה לא תהיה טובה אף פעם.לא לקטנה, לא לגדולה. תמיד תהיה בעיה עם הגזרה. זה ממש מרגיז לנוכח העובדה שלפעמים יש דברים ממש יפים לפעמים! D-:

אנונימי - מה לא דומות?! לכולנו יש אף, פה, שפתיים עיניים ואפילו (את יושבת?!) ידיים ורגליים! ק-ו-פ-י!